ÍRJ NEKEM ››
second.jpg

HISZEK A TÁRGYAK EREJÉBEN, DE A BIRTOKLÁSUKBAN NEM. MEGJEGYZEM A TÖRTÉNETÜKET, ELLOPOM A FORMÁJUKAT ÉS A SZÍNŰKET, FELHASZNÁLOM ÉS ELHASZNÁLOM ŐKET. MEGTALÁLOM VAGY ELŐÁLLÍTOM, KIÁLLÍTOM, MAJD TOVÁBB ADOM. TÁRGYAK ÉS EMBEREK, ÜNNEPEK, OTTHONOK TALÁLKOZÁSAIT GYŰJTÖM A MIEGYMÁSGYŰJTEMÉNYBEN.

»

A CINEMAGRAPH TESZT

 | 2013.06.13

cinemagraph.gif

Az egész azzal kezdődött, hogy csodás fények és enyhe szél járt a teraszon és ettől a nyugalom szemmel láthatóan is szép és erősen érezhető lett. Arra gondoltam megérne ez néhány másodpercnyi videót, de ha az ember elindít egy videót akaratlanul is akcióra számít. Akcióra, vagyis többre, mint hogy rezegnek a haldokló indonéziai pálmámon a levelek. Szerettem volna egy képet, amin játszik a fény és fúj a szél és pörög a szélkerék.

Ezt pedig hála istennek nem nekem kellett feltalálni. A cinemagraph, egy animált GIF formátumú digitális kép (de csodás lenne ha ki is lehetne nyomtatni, oh jaj….) születését 2009-re datálják és elhíresülését a Kevin Burg - Jaime Beck páros nevéhez kötik, bár a GIF animáció ennél jóval előbb népszerű lett. Mindenesetre a fenti grafikus és fényképész csodás minőségben és kellő sikkel szórta tele az internetet a főleg high fashion témájú állóképekkel, ahol egyszer csak pislog egyet a modell, vagy belekap a hajába a szél, vagy csak átfut egy fény a szobán. A cinemagraph nem csak nekem tetszett meg. Százával találhatunk jobbakat és rosszabbakat az interneten és szerencsére nem csak kész képeket, hanem jól használható útmutatókat is az elkészítéshez.

Én ezt próbáltam ki és remekül bevált, de egy percig se reménykedjetek Burg-Beck minőségben. Ha valaki rendszeresen használ Photoshopot fél óra és egy 10-20  másodperces videó elég hozzá, de bátran ki lehet próbálni képszerkesztői tudás nélkül is, így valamivel több szabadidőt igényel. Léteznek Iphone alkalmazások is, a Cinemagr.am és a Kinotopic, az egész néhány kattintásnak tűnik én nem próbáltam ki őket.

Ami azonban igazán komoly gondot okozott az az elkészült kép feltöltése Facebookra, Tumblr-re, Flickr-re, akárhova. Végülis a Dropbox oldotta meg a problémát, ahonnan egy publikus link segítségével, már html-ként linkeltem be mindenhova.

Gyönyörködni és kedvet kapni például itt lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://miegymasgyujtemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr355358876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása